Jury har utsett vinnare i arkitekttävling "Den trivsamma staden"

Vinnare är utsedd i arkitekttävlingen ”Den trivsamma staden”. Presentation av vinnare samt prisutdelning sker på Stockholm Furniture Fair den 6 februari.

Måndagen den 20 januari samlades juryn för tävlingen “Den trivsamma staden” i Smekab Citylifes lokaler i Önnestad. Kvalitén på de tre bidrag som gick vidare till Steg 2 i arkitekttävlingen är väldigt hög och att utse en vinnare var ingen lätt uppgift för juryn.

Vinnaren kommer att tillkännages på Furniture Fair den 6 februari kl. 16.30-17.45 i Viktoriahallen på Stockholmsmässan. Vi kommer även att presentera de tre bidragen som vann Steg 1 och kora ett Hedersomnämnande från Steg 1. Efter prisceremonin bjuder vi på mingel, snittar och bubbel.
Välkomna ni som vill komma och dela detta med oss!

Läs mer på Smekab Citylife:
2019-01-23 Vinnare utsedd i arkitekttävling
Sveriges Arkitekter – Arkitekttävlingar

Före mötet fick jurymedlemmarna en guidad tur på Smekab Citylife och fotot ovan är taget vid besök i vår varmförzinkningsanläggning som vi gärna visar upp. I bilden syns från vänster Thomas Rydhagen, Morgan Rudberg, Ulrika Gunnman, Hans Sjöholm, Lukas Olofsson samt vår processledare från Sveriges Arkitekter Ulrika Nero. Bakom kameran befann sig jurymedlem Camilla Wangen.