SafeTeam är certifierad partner till SOS Alarms Visuella tjänster

SafeTeam är certifierad partner till SOS Alarms Visuella tjänster

Minska era övervakningskostnader med SOS Alarms nya kameratjänst, Visuella tjänster. Det är en ny paketlösning som innefattar operatörsbevakning och teknisk lösning i ett. SafeTeam kan som certifierad partner till SOS Alarm skräddarsy den tekniska lösningen för kameraövervakningen.

Med Visuella tjänster får kunden en specialanpassad lösning som är kompatibel med de flesta kamerafabrikat. Visuella tjänster innefattar bevakning, larmverifiering, inpassering och rondering, beroende på kundens behov.

Vid bevakning kan SOS Alarms larmcentral bevaka övervakningsområden, både inomhus och utomhus, med till exempel rörelseaktiverade kameror. När larm går vidtas nödvändiga åtgärder, allt från att kontakta polis eller väktare, till att tala till inkräktarna via högtalare.

- Med tekniken kan vi även erbjuda tjänster som trygg bevakning av hemgående personal, där SOS Alarms operatörer följer personer som går till sina bilar inom övervakningsområdet via kameror. Användningsområdet för Visuella tjänster kan bli mycket stort om man tänker lite utanför boxen, säger Eric Assmundson, projektör av CCTV-anläggningar på SafeTeam.

Andra användningsområden kan vara att operatörerna bevakar ett varuintag eller en entré nattetid via kameror för att verifiera inpassering av till exempel leveranser. Kamerorna kan även ersätta ronderande väktare, vilket innebär en minskad kostnad för övervakningen.

- Vi är otroligt glada över att tillsammans med våra partners kunna erbjuda en komplett visuell tjänst för bevakning samt som komplement till våra befintliga kunders befintliga inbrotts- och brandlarm. Den visuella bevakningen kommer att bidra till att verifiera händelser och minska bevakningskostnader för våra kunder, säger SOS Alarms försäljningschef Ole Lomstedt.

Läs mer om SOS Alarms Visuella tjänster

För mer information kontakta:

Göteborg: Eric Assmundson, tel. 031-724 23 41 eric.assmundson@safeteam.se

Stockholm: Dennis Albinsson, tel. 08-522 38 406 dennis.albinsson@safeteam.se