SafeTeams vd: ”Vi är redan väldigt bra på service – men nu ska vi bli bäst i branschen!”

SafeTeams vd, Thomas Benneklint, går ut i ett personligt brev till alla kunder och berättar om företagets nya mål: SafeTeam ska ge säkerhetsbranschens bästa kundupplevelse.

SafeTeam har länge satsat på hög service och omtanke om sina kunder. Företaget skriver på sin hemsida att det ”suttit i väggarna” ända sedan företaget grundades 1968.

2016 lanserades begreppet Service i Särklass hos SafeTeam, som gav namn på något som redan fanns, nämligen SafeTeams företagskultur. Service i Särklass är som ett ”paraply” över SafeTeams värdegrund. Personal på SafeTeam berättar:

– Det är en sak att läsa om värderingar på ett papper. En helt annan sak att faktiskt jobba enligt dem, vilket vi gör på SafeTeam, säger Felipe Flores, SafeTeam i Malmö.

I brevet till SafeTeams kunder skriver Thomas Benneklint, vd på SafeTeam, så här:

– Våra kundundersökningar visar återkommande att våra kunder verkligen gillar vårt sätt att ge service. Men nu har vi bestämt oss för att gå ett steg till. Alla medarbetare på SafeTeam jobbar nu mot målet att Du ska få den bästa kundupplevelsen i säkerhetsbranschen!

Hela brevet kan du läsa här.