Hitta rätt bland utbildningar till exempelvis säkerhetschef, säkerhetssamordnare och trygghetskoordinator.

Sammanställning över utbildningar inom säkerhet

Det myllrar av olika utbildningar och kurser inom säkerhet. Diplomutbildningar, företagsanpassade utbildningar och kurser. Men vilka är bra? Vi har sammanställt utbildningar och kurser för den som på något sätt arbetar med eller är intresserad av att lära sig mer om säkerhet.

Sammanställningen visar vilka YH-utbildningar som finns, olika former av diplomutbildningar och slutligen ett antal öppna kurser inom specifika ämnen som sträcker sig under en dag eller två.

Säkerhet berör oss alla

På SafeTeam vill vi öka kunskapen om säkerhet i hela samhället. Det är något som berör oss alla, oavsett om vi är proffs eller lekmän. Därför tycker vi att det är viktigt att visa vad som finns när det kommer till kurser och utbildningar.

Vi har inget samarbete med någon av utbildningsaktörerna som nämns i artikeln. Vi tycker helt enkelt att dessa är några av de bästa utbildningarna på marknaden sett till de utmaningar och de behov som råder idag. Kunskap är en avgörande pusselbit för att vi ska kunna nå vårt gemensamma mål, att skapa trygghet tillsammans.

Hela sammanställningen hittar du här

Fler artiklar från SafeTeams kunskapsmagasin hittar du här