20 procent fler bokningar i Säfsen Resort inför årets vintersäsong

Säfsen Resort i sydvästra Dalarna har ökat antalet förbokningar med 20 procent inför årets vintersäsong jämfört med samma period förra året. Med stora satsningar på barnen, med det geografiska läget och priset för vintersemestern ser Christer Rosén, vd för Säfsen Resort, fram emot en vinter som med största sannolikhet blir anläggningens bästa någonsin.

- Bokningstakten under november talar för att vi går mot en ny rekordsäsong med en näst intill hundraprocentig beläggning i Säfsen. Med stora investeringar för barnen med en "funpark mini" och nya områden för de minsta med småhopp, hängbroar, vippbrädor och roliga figurer, kommer familjerna att stortrivas, säger Christer Rosén.

Närheten, den korta resvägen och mycket skidåkning talar för Säfsen i år.

- Många bokar kortsemestrar och weekends i och med att vi ligger så nära, knappa tre timmar från exempelvis Stockholm. Priset för vintersemestern är också en bidragande orsak, hos oss får man mycket för pengarna. Jämfört med våra kollegor längre upp i fjällvärden är vi mycket prisvärda.

När liftarna öppnar den 12 december kommer backarna i Säfsen Alpin att vara snösäkrare än någonsin. Stora investeringar har gjorts för att öka snösäkerheten i hela familjeområdet. Med nya rör och ledningar är det nu möjligt med fler snökanoner. En av de långa svepande backarna från toppen har också breddats.

- Breddade nerfarter tillsammans med säkrare snöläggning gör att vi kan se fram emot riktigt rolig skidåkning i år. Och jag kan med vår nya "funpark mini" lova barnen och hela familjen en fantastiskt rolig semester hos oss, säger Pärra Hansson, sportchef Säfsen Alpin.

För ytterligare information kontakta:
Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB,
tfn 0706-209840, christer.rosen@safsen.se
Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum

SÄFSEN är en upplevelsedestination i sydvästra Dalarna med verksamhet året runt. I vårt alpina centrum finns 16 nerfarter, 6 liftar, 115 kilometer skidspår, ett omfattande utbud av snöaktiviteter och ett särskilt skidområde för barnen - Filuriland. Under barmarkssäsongen: 450 kilometer MTB-leder, 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, kanot-, rid-, och vandringsleder samt massor av naturnära upplevelser för alla åldrar. Vi erbjuder konferensmöjligheter för upp till 400 personer, 1300 bäddar i timmerstugor samt mat och dryck i restauranger med innovativa och ambitiösa kök. Säfsen Konferens är en del av Svenska Möten. Anläggningen tilldelades år 2006 priset som årets företag i Ludvika kommun samt kvalitetsutmärkelsen "Naturens Bästa".

• Dalarna