Säfsen Resort satsar på Vansbrosimningen i år

Sedan starten 1950 har Vansbrosimningen etablerat sig som en institution inom svensk idrottsverksamhet. I år går upplevelsedestinationen Säfsen in som officiell sponsor i tävlingen som tillsammans med Vasaloppet, Vätternrundan och Lidingöloppet utgör delmomenten i ”En svensk klassiker” Christer Rosén, vd för Säfsen Resort AB, är nöjd med att ett samarbete nu har inletts och ser fram emot att bli en del av den svenska idrottstraditionen. – Vi har naturligtvis gjort en strikt marknadsmässig bedömning av vilka resultat som vi tror att den här sponsorinsatsen kommer att leda till. Framförallt hoppas vi att Vansbrosimningens deltagare ska upptäcka Säfsen och vad vi kan erbjuda för den som ser fram emot en aktiv semester. Men visst känns det också spännande att stödja ett stycke svensk idrottshistoria. För Vansbrosimningen erbjuder dagens sponsoravtal med Säfsen ett välkommet tillskott i kassan, men också en möjlighet att lotta ut weekendpaket i Säfsen till Vansbrosimningens deltagare. – Vi är mycket glada för att Säfsen valt att satsa på Vansbrosimningen. Det betyder att vi får en möjlighet att lite bredare nå ut med information om tävlingen, genom affischering och distribution av trycksaker hos Säfsen. Dessutom har vi en hel del gemensamt med Säfsen i och med att vi båda har ett gott anseende i idrottssverige och att vi båda verkar på landsbygden. Idag tror jag att den moderna människan börjar inse hur mycket landsbygden egentligen har att erbjuda, säger Olle Myrberg, sponsoransvarig på Vansbrosimningen. För ytterligare information kontakta: Christer Rosén, VD Säfsen Resort AB, tel 0591-77 50 11, 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se Olle Myrberg, Vansbrosimningen, tel 0281-710 18, 076-242 36 81, info@vansbrosimningen.com Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum, www.vansbrosimningen.com