Dukat för en midsommardröm

Dukat för en midsommardröm

Sakta men säkert blir dagarna längre och längre, och innan vi vet ordet av är den här: årets längsta dag! Och med den dukas borden upp med sill, potatis och jordgubbstårta. Kanske binder du en krans av blommor och sjunger upp inför dansen kring midsommarstången då vi hyllar grodor utan öron och räven som raskar över isen.

Med en vår som inte riktigt varit sig lik längtar vi efter en midsommarafton full av värme, kärlek och gemenskap. Och även om vi i år kanske inte firar med lika många gäster som vi annars hade gjort finns det ingen anledning att spara på midsommar-känslan.

En given sommaringrediens är förstås blommor. Blommor i håret, blommor under kudden och blommor på bordet. Med vår vas Hold på bordet står de vackert oavsett höjd, höga blomsterarrangemang eller mindre handplockade buketter med ängsblommor. Komplettera med ljuslyktor för extra värme och ljus när natten trots allt börjar göra sig påmind. Dukar du upp en festlig midsommarmåltid i trädgården sätter du enkelt den naturnära och somriga känslan på bordet med naturliga färger och material från Sagaforms Nature-serie. Och vill du ha nubbe passar de vändbara snapsglasen för både helan och halvan!

Om vädergudarna är på vår sida kanske det passar bättre än någonsin med ett midsommarfirande i en picknick-variant ute i det fria? Med vackra glas i akryl kan du duka upp en vacker och festlig picknick utan att behöva oroa dig över glas som krossas. Du kan istället fokusera på att umgås och äta gott med dina allra käraste och njuta av de långa och ljusa timmarna som gör Sverige så underbart på sommaren. Glad midsommar!