Nya produkter i designjägarnas favoritserie

Svenskarna tycks aldrig få nog av en av Sagaforms mest klassiska produkter, nämligen den gedigna karaffen med ek-kula på toppen. Karaffen har varit en riktig favorit i sortimentet sedan många år, och den passar bra för både vin och vatten.

En nybliven favorit i Nature-serien är de stora ljuslyktorna i glas och ek. De lyser upp och pryder sin plats i rummet, framförallt under de kallare och mörkare årstiderna. Adderas fler lyktor bildar de tillsammans ett mysigt blickfång som sprider ett varmt ljussken i rummet. Lyktorna finns i flera olika storlekar och passar perfekt för blockljus. Ljuset placeras på en diskret glasplatta som enkelt rengörs om stearinet börjar rinna.

Nyheter i Natureserien för hösten och vintern är också de charmiga salladsbesticken i ek. Med en referens till de populära vinkarafferna med ek-kulan på toppen, bildar de tillsammans ett naturligt team på det dukade bordet. Samtliga produkter med ekdetaljer ur serien gifter sig väl med de nya blankglaserade skålarna i stengods, som fick stor uppmärksamhet på Formex, också de i Natureserien.