Ditte – ny serveringsservis  från Sagaform

Ditte – ny serveringsservis från Sagaform

Minns du Sagaforms ikoniska tacotallrik i gult och rött som var omåttligt populär under 90-talet? Nu välkomnar vi den tillbaka i en uppdaterad och klassisk design. Serveringsservis Ditte är stilsäker med en grå/beige botten och som är framtagen för att dela stunden såväl som maten. Använd för tacos, tapas, snacks eller annan plockmat och matcha med porslinet du redan har hemma.

För den som tror att tacomyset är förbi så är det fel. Idag äter vi tacos på många och varierande sätt, gärna influerade från andra kulturer och smaker. Det är tapas med ostar, oliver och lufttorkadskinka, tacos med allt från fisk till halloumi, snacks och plockmat med dippsåser.

– Taco har blivit en tradition, för det är något särskilt att äta mat som man delar och njuter av länge. I servisen Ditte har vi utgått ifrån vår ikoniska tacotallrik som fanns i sortimentet under 90-talet, men även adderat andra delar som man behöver i en serveringsservis. Den ska vara praktisk och enkel att matcha med allt porslin som man redan har hemma, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Servisen har en gråbeige bas med svart stänk och är tillverkad i stengods som ger en härlig tyngd och tålighet. Förutom den uppdaterade tacotallriken så innehåller serveringsservisen Ditte flera skålar i olika storlekar, ett tacoställ som fungerar lika bra för soft buns som för korv med bröd, samt en efterfrågad ostkupa. Alla delar är snygga och praktiska – svenska original som passar i alla svenska hem.

DITTE TAPAS & TACO KOLLEKTION
I de svenska stugorna är taco och tapas detsamma som fredagsmys. Något som Sagaform tog på allvar redan för 20 år sedan. Nu är den ikoniska servisen tillbaka i sortimentet men i en ny och modernare tappning. Serien Ditte med tallrikar och skålar perfekta för plockmat, tacos eller tapas. När vi dukar upp för att äta länge och tillsammans. Seriens delar har naturnära toner i beige/grå med ett fint stänkmönster i svart. Tillverkad i stengods.

Ditte serverings-och tacotallrik
Storlek: 26x3,5cm