En efterlängtad nyhet i äkta Sagaform-anda  – välkommen kruka Elise

En efterlängtad nyhet i äkta Sagaform-anda – välkommen kruka Elise

När kruka Elise gör entré är det med självförtroende och ödmjukhet. Den kruka som Sagaform så länge saknat i sitt sortiment. Elise har alla rätt – färgen, formen, designelementen och den genomtänkta funktionen. Allt är bäddat för en ny favoritkruka som alla vill ha hemma, och som aldrig kommer gå ur tiden.

Kanske finns det många krukor på marknaden, men ytterst få som uppfyller kraven för både design och funktion. Något som Studio Sagaform jobbat hårt för att ta fram.

- Designprocessen för Elise har fått ta sin tid och vi har verkligen försökt få med allt som man vill ha i en perfekt kruka. Oavsett om du är personen som planterar om alla dina krukväxter eller personen som sätter ner plastkrukan direkt i ytterkrukan, så ska Elise uppfylla alla dina önskemål. Färgerna och glasyren har vi också jobbat mycket med, framför allt för att få fram en varm gul ton som behåller sin energi. Kruka Elise är en av mina personliga favoriter den här säsongen, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Formen på kruka Elise är mjukt rundad med vackra, raka snitt. Designen är lätt att tycka om och blir ett varmt och välkomnande inslag i alla hem. Elise är dekorerad med ett emblem och Sagaforms karakteristiska rand. Krukan har glaserats i tre vackra och naturnära kulörer – gult, grönt och vitt. Färgerna harmoniserar med varandra och blir ännu vackrare när de kombineras med krukväxternas färgspektrum. Men Elise är inte bara fin att se på, den är också praktisk med dräneringshål, fat som går högre upp på kanterna och är dessutom anpassad efter marknadens standardmått på innerkrukor. Som sagt, kruka Elise har alla rätt!

Elise kommer i tre färger och två storlekar.

Elise kruka med fat small
Färg: Gul, vit & grönt
Material: Stengods
Storlek: 14x14x15