Astrid och Hanna är två nya serier från Sagaform. Navet är rustikt trä i kombination med funktion, där spännande kontraster ger klassiker en ny framtoning.

Klassiska träslag blandas i Sagaforms kollektion

Harmoni med en toutch av lyx är ord som beskriver Sagaforms original denna höst. Vi möter nya vackra träslag, rundade former och toner hämtade direkt från naturen. Att blanda olika träslag känns mer rätt än någonsin, en kombination som blir livfull, varm, äkta och framför allt hållbar.

Astrid och Hanna är inte bara två vackra, svenska flicknamn, det är också två nya serier från Sagaform. Navet är rustikt trä i kombination med funktion, där spännande kontraster ger klassiker en ny framtoning. Vackra svenska original som aldrig går ur tiden
– Jag är personligen mycket förtjust i att kombinera olika träslag. Det ger ett djup och en personlighet i hemmet när man dukar och inreder. Trä känns när naturen, varmt och lätt att älska, dessutom passar det in i alla hem, säger Beatrice Lindgren, design-och konceptchef på Sagaform AB.

Serie Astrid är en samling med klassiska köksredskap i en modern, medveten och hållbar tappning. Seriens blad är i rostfritt stål och handtagen är i vackert, chokladbrunt wengeträ med dekorativa ådring. Kombinationen av Wengeträ och rostfritt stål blir en spännande kontrast mellan hårt och mjukt. En serie som kombinerar funktion och design på det allra bästa sättet.
– Mörkt wengeträ är nytt för säsongen är ett väldigt bra träslag som är slitstarkt, stöttåligt och fuktstabilt, dessutom adderar det en lyxig toutch, säger Beatrice Lindgren.

Serie Hanna är en serie med brickor i FSC märkt rödek. Formgivningen är rak och enkel med mjukt, böjda kanter. Lätt att bära och vacker att titta på, ett smycke när den står framme i köket, dessutom i en perfekt storlek. Inte för liten och inte för stor! Hanna är en serie som ger en ombonad känsla, designad för varje dag.

ASTRID OST– & SMÖR SET
Storlek: 17x7x2,5cm/15x2x2,5cm
Pris: 199 SEK, 2-pack

ASTRID OST KNIVAR, 3 PCS