Nyhet! Sagaform lanserar picknickserie i återvunnet material, rPET

Nyhet! Sagaform lanserar picknickserie i återvunnet material, rPET

Praktiskt, hållbart och snyggt är inte motsägelsefullt – tvärtom! I alla fall när Sagaform presenterar sin citykollektion med picknickväskor tillverkade i rPET. Kollektionen andas sportigt och aktivt uteliv, givetvis med en lyxig touch. En serie som gör det lika enkelt som snyggt att äta och umgås utomhus.

Sagaform gör många medvetna och strategisk val för att inspirera sina kunder att umgås tillsammans. Den nya picknick-serien City är inget undantag. Med sköna gröna, toner, funktionella detaljer, hållbart material och en snygg design lockas man ut på äventyr.

– Cityserien bygger på vår tidigare, mycket populära, kollektion med picknickväskor. Men vi har uppdaterat med fler genomtänkta detaljer, en ny vacker grön färg, fler storlekar och framför allt så är hela serien tillverkad i rPET. Den här serien är lika funktionell som snygg, och med en design som man aldrig tröttnar på! säger Beatrice Lindgren, design- och produktchef på Sagaform AB.

Serien City är tillverkad i rPET (Recycled PET), ett material som är framställt av återvunna PET-flaskor. Man brukar räkna med att i en produktion av rPET blir det 40% mindre miljöpåverkan jämfört i en produktion med nyskapad polyester.

I kollektionen ingår City kylryggsäck, City picknickpläd, City kylväska stor och City kylväska hög.

City kylryggsäck, grön rPET, 21liter
Funktionella och smarta fickor och detaljer på både insidan och utsidan
Storlek: 28x16x45cm, 21 liter
Pris: 599 SEK/679 NOK/489 DKK/68 €

City Picknickpläd grön rPET
Med vattenavvisande undersida och fack med dragkedja för förvaring
Storlek: 130x170cm
Pris: 399 SEK/449 NOK/319 DKK/45 €

City kylväska stor grön rPET, 20 liter
Rymlig och snygg kylväska med bärhandtag och justerbart axelband
Storlek: 34x22x28cm 20l
Pris: 449 SEK/509 NOK/369 DKK/50 €

City kylväska hög grön rPET
En lite högre modell som till exempel passar till två vinflaskor eller 1,5 liters PET-flaskor.
Storlek: 22x12x37cm 11l
Pris: 329 SEK/369 NOK/269 DKK/38 €