Sagaform lanserar nästa generations picknickserie i återvunnet material

Sagaform lanserar nästa generations picknickserie i återvunnet material

Att ta med sig egen mat och dryck är ett säkert spartips i dessa tider. Men också väldigt praktiskt. När man väl hittat en kylväska som man trivs med blir det en vana att ta med den överallt. Nu lanserar Sagaform en ny färg i picknickserien City, en sportig blå ton som dessutom är tillverkad av återvunnet material.

För Sagaform är det viktigt att steget utomhus är så nära som möjligt. Det ska vara enkelt att ta med goda tillbehör och dricka kall dryck, men det ska också vara snygga funktionsprodukter att ta med till stan eller jobbet.

Picknickväskorna har en fenomenal kylfunktion, vilket gör dem till en av Sagaforms mest populära produkter. Säsongens nya färg är inspirerad av jeansblått men med en klassisk havsblå ton som komplement. Detaljerna på väskorna är sportiga och praktiska. Resultatet är en kylväska som har stil men med en robust och tålig konstruktion, och som framför allt har liten miljöpåverkan tack vare sitt återvunna material i rPET.

– Sedan tidigare finns City rPET i grönt, men denna säsong kommer den i en vacker blå nyans. En personlig favorit hos mig! Att alltid äta mat, dryck och snacks svalt och fräscht är en lyx som blir så enkel, och inte minst konstandseffektiv, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Materialet rPET (Recycled PET), är framställt av återvunna PET-flaskor. Man brukar räkna med att i en produktion av rPET blir det 40% mindre miljöpåverkan jämfört i en produktion med nyskapad polyester.

I kollektionen ingår City kylryggsäck, City picknickpläd, City kylväska stor och City kylväska hög.

CITY kylryggsäck
Storlek: 30x19x44 cm 21l
Pris: 599 SEK

CITY kylväska stor