Sagaform vill få fler att samlas kring fredagsfikat tillsammans med Frida Bornholt

Sagaform vill inspirera till mer Friday-fika

Högtider och stunder tillsammans är något Sagaform värdesätter högt, vilket gör sig synligt i varumärkets nya satsning, Friday-fika. En satsning där Sagaform manar till att få fler att samlas kring fredagsfikan! Tillsammans med kocken och bakprofilen Frida Bornholt har man tagit fram recept som bygger på Sagaforms identitet – svenskt, klassiskt och med en twist.

Vill du smaka på Sagaform? Nu har du chansen. Bakprofilen Frida Bornholt har tolkat varumärket i smaker och tagit fram sex stycken recept. Recepten kommer att presenteras under våren i varumärkets sociala medier.

– Fika står för många saker som vi på Sagaform både älskar och känner igen oss i. Det bjuder in till en stund att samlas, en fin tradition, där våra produkter kommer till sin rätt. Nu har vi tagit steget längre och har skapat recept som bygger på samma grundstomme som vi själva står på – svenskt, klassiskt, naturliga toner och gärna med en twist, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform AB.

Varje fredag kommer Sagaform inspirera sina följare till att samlas kring fredagsfikan. Genom nya recept, tips och intervjuer vill man få fler att sätta fikan på fredagens agenda. Oavsett om man ses genom en skärm, ute i naturen, på kontoret eller vid köksbordet.

– Bakverk är en gåva med omtanke. Enkelt att tycka om, och enkelt att ge bort. Precis som vi vill att våra produkter ska vara, säger Sara Wernerby.

Frida Bornholt, kock och finalist i Hela Sverige Bakar 2020, är den som tillsammans med Sagaform kommer att leda satsningen. För Frida är uppläggningen en viktig del av att baka, minst lika viktigt som det som ligger på tallriken. Man förlänger upplevelsen av en god fika genom fina uppläggningar och fina tallrikar.

– Fredgasfika är för mig ett sätt att sprida glädje och inspirera andra till att baka mer, och ge mer. Det förgyller verkligen hela dagen. För mig är uppläggningen lika viktigt som det jag bakar – det förlänger hela upplevelsen, säger Frida.

Engagemanget för fredagsfika kommer framför allt drivas under hashtaggen #fridayfika och via Sagaforms instagram @sagaform

Vid frågor vänligen kontakta:

Sara Wernerby, Marknadschef Sagaform AB
Sara.wernerby@sagaform.com , +46 (0)735-338159