-	Sagaforms önskemål till Studio Levien var att designa produkter med lite ”happening”, distinkta men samtidigt familjära och med ett stort leende. Flip karaffen levererar på alla dessa punkter och kommer bli en starkt lysande stjärna på kökshimlen!
- Sagaforms önskemål till Studio Levien var att designa produkter med lite ”happening”, distinkta men samtidigt familjära och med ett stort leende. Flip karaffen levererar på alla dessa punkter och kommer bli en starkt lysande stjärna på kökshimlen!

Sagaforms Flip Karaff kommer bli en starkt lysande stjärna på kökshimlen!

Flip-karaffen är den första produkten som tagit form ur det nya samarbetet mellan, Londonbaserade designföretaget, Robin Levien och Sagaform.

Innovationen sitter helt och hållet i locket som kombinerar en förslutning, en sil som håller kvar is och frukt, och en hällpip.

Designen utnyttjar fullt ut de underbara egenskaperna hos silikongummi. Genom smart hantering av geometrin och tjockleken på detta material, transformeras tryckpassningslocket mellan ett förslutningslock och en hällpip.

Ytterligare en bonus i designen är att genom endast ett fingertryck på baksidan av locket öppnas pipen och onödig kontakt med hällpipen där vätskan rinner kan undvikas.

Det är väldigt svårt att tillverka drop stop i keramik och glas. Sagaforms Flip karaff fungerar briljant i detta avseende. Den tunna skarpa kanten på hällpipen skär av vätskeflödet så att det blir omöjligt för vätska att rinna ner på karaffens utsida.

Flip karaffen är en året runt produkt, den passar perfekt i kylskåpsdörren och ser till att du alltid har kallt vatten redo. På sommaren får du ha dina fruktjuicer och ditt smaksatta vatten för dig själv och du behöver inte dela det med getingarna.

Silen i locket som håller kvar is är inspirerad av den svenska varningslampan för isig väg, en påminnelse om att ta vara på de varma sommarmånaderna.

I över 20 år har Sagaform bidragit till att skapa goda och kärleksfulla relationer. Att äta tillsammans har, precis som att ge varandra gåvor och presenter, sedan tidernas begynnelse varit ett sätt att bygga starka relationer. Sagaform har sedan starten kombinerat dessa två fina traditioner genom att erbjuda ett sortiment av produkter för köket och det dukade bordet som är utmärkta presenter till de allra flesta, även till sig själv.

Sagaform AB grundades i Borås 1993 och har sitt huvudkontor där än idag och vi säljer våra väldesignade produkter till kunder över hela världen. Vänligen se vår hemsida för distributörer och återförsäljare; www.sagaform.com