Nostalgiska påskprodukter från Sagaform.

Skapa framtidens påsktraditioner med Sagaform

En högtid lika härlig som julen, men utan samma stress och måsten. Påsken är en tradition som Sagaform tror kommer att öka i popularitet framöver. I vår- och sommarkollektion 2024 är påsken en central del. Nostalgiska produkter möter samtiden med målet att ge nästa generation detaljer att skapa minnen med.

Traditioner skapas av en anledning, de förstärker relationen människor emellan. Inte bara inom familjer, utan över generationer där kunskap och erfarenheter förs vidare. Traditioner, stora som små, ger möjlighet att dela stunder tillsammans, bygga gemenskap och skapa minnen för hela livet. Sagaform älskar traditioner i allmänhet, och påsken i synnerhet.

– Jag kallar påsken för "chill-julen", en av de traditioner som jag personligen uppskattar allra mest. En avslappnad men familjär högtid som bjuder in till ledighet under årets mest förväntansfulla tid - våren. Påsken hos Sagaform omfamnar den gula färgen som ger massor av energi, gärna i kombination med vitt och grönt. Vi har bevarat nostalgin i den klassiska ägghönan och presenterar en egen variant. En produkt jag hoppas att många barn kommer att skapa fina påskminnen till, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Kollektionen Ellen är Sagaforms traditionsserie. Vi möter den i olika former inför både jul och påsk. Nyheterna i Sagaforms påskkollektion är:

Ellen äggtråg
Färg: gul
Storlek: 15x10x5 cm
Pris: 199 SEK/229 NOK/149 DKK/21 €

Ellen äggkopp, 2-pack
Färg: gul eller benvit
Storlek: ø5x5 cm
Pris: 179 SEK/199 NOK/139 DKK/18,9 €
Info: Tål maskindisk

Ellen burk med lock – dekorerad med höna eller hare
Färg: Gul med höna på locket eller benvit med hare på locket
Storlek: ø11,5x19 cm, 60 cl
Pris: 479 SEK/529 NOK/379 DKK/51 €

Ellen ägghöna
Färg: Benvit
Storlek: 16x15x15 cm
Pris: 549 SEK/609 NOK/419 DKK/59 €

Ellen serveringsfat
Material: Stengods
Tål maskindisk, tål livsmedel.

Färg: Benvit
Storlek: ø20x4 cm