Ugnsform Flora – ett familjärt  original med smart lösning

Ugnsform Flora – ett familjärt original med smart lösning

Traditionellt har ugnsformen gömts undan så fort den kommit ut ur ugnen. Men när Sagaform presenterar sin ugnsform Flora vill man istället att den ska dukas fram och ta plats. Med lika stort fokus på design som på funktion och smarta lösningar presenterar Sagaform ett svenskt original som ska få oss att samlas kring bordet.

Flora är en serie ugnsformar som speglar Sagaform hela vägen. Den är estetiskt snygg samtidigt som funktionen är väl genomtänkt. Två handtag på sidan är en smart lösning som gör det enkelt att sätta in och ta ut den ur ugnen.

– Att laga mat i ugn är smidigt oavsett om det är en lyxig lördagsmiddag eller en dag mitt i veckan. Det vi saknade var en produkt som tål värme och som sedan är tillräckligt snygg att dukas fram på bordet. Formgivningen är framtagen för att smälta in med alla dukningar, en ugnsform som löser många problem och som är hållbar på fler än ett sätt, förklarar Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Designen på Flora är tidlös och familjär, där vi känner igen Sagaforms karakteristiskt ränder som ett diskret mönster. Färgen är stilsäker beige och formarna tillverkas i tåligt stengods. Flora är ett original som passar in alla kök, tar plats utan att ta över och som med sin hållbara design aldrig går ur tiden.

Flora ugnsform S
Storlek: 29,5x18,5x6cm