Vackra nyheter i glasserien Saga - tidlösa original för stunder att dela

Vackra nyheter i glasserien Saga - tidlösa original för stunder att dela

Nu är familjen komplett. Glasserien Saga får under våren två nyheter – en vacker karaff och ett högt dricksglas. Nyheter, som precis som resten av glasserien, andas harmoni, elegans och självförtroende. En serie Svenska Original som aldrig går ur tiden och som är ett givet val för alla hem.

När glasserien Saga gick från skiss till verklighet har man satsat på att hitta en balans mellan tidlös estetik, funktionalitet, hantverk och hållbar kvalitet. Slanka former möter fylliga och där diskreta ränder sätter en tydlig karaktär. Det spelar ingen roll till vilket tillfälle så ska glasserien Saga vara det rätta valet.

Under våren 2022 kompletteras Saga med två sköna nyheter – Saga karaff och Saga tumbler hög. Saga karaff är den perfekta tillbringaren – här möts vacker enkelhet med maximal funktion. Saga karaff är tillverkad i munblåst glas och har en smidig form, vikt och storlek. Karaffen är utformad för att enkelt få plats i kylen, och för att alla i familjen ska kunna bära och hälla. Karaffens yta är räfflad och skapar ett vackert ljusspel när solstrålarna strilar in över innehållet.

Saga tumbler hög är ett högt dricksglas. Glasen är stapelbara, inte bara med varandra utan även med seriens andra dricksglas. Designen kombinerar en räfflad fot med klarglas. En kombination som är tidlöst stilfull. Den räfflade ytan representerar Sagaforms karakteristiska rand som återfinns på de flesta av varumärkets produkter.

– Saga karaff är en personlig favorit för mig, den enda karaffen man behöver ha hemma. Saga-serien representerar det mesta som Sagaform står för, och sedan lanseringen i höstas har den fått oerhört mycket positiv feedback, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform.

Saga karaff
Material: Munblåst glas