Örn- och sälsafari med Briggen Tre Kronor och Initiativet Hållbara Hav

Örn- och sälsafari med Briggen Tre Kronor och Initiativet Hållbara Hav

I år har vi som stödjande partner till Initiativet Hållbara Hav fått möjlighet att erbjuda våra kunder och medarbetare möjlighet att följa med på en Örn- och sälsafari med Briggen Tre Kronor af Stockholm till specialpris. Under sju timmar seglar vi i ytterskärgården och spanar efter örn och säl. Med ombord finns Jan Olsén, en av våra kunnigaste skärgårdsguider, som berättar om skärgården, dess natur och historia. I priset ingår lunch mitt på dagen samt fika på för- och eftermiddag.

Vi kan erbjuda våra kunder och medarbetare årets örn- och sälsafaris under perioden 24 oktober – 1 november till specialpriset 995 kr (ordinarie pris 1.495 kr) för vuxna och barn under 18 år för 695 kr (ordinarie pris 995 kr). Seglingarna avgår från Stavsnäs vinterhamn 10:00 och kommer åter 17:00. Kontakta Anders Sverke (telefon 08-580 881 14, e-post anders.sverke@saint-gobain.com) för ytterligare information samt rabattkod för bokning.

Initiativet Hållbara Hav startade 2011 och har på kort tid gjort sig ett namn inom arbetet med att rädda Östersjön. De samarbetar med oss för att sprida information om miljösituationen i Östersjön och vad vi kan göra för att rädda vårt vackra innanhav. En viktig del är den vackra briggen Tre Kronor af Stockholm. Ta tillfället i akt att lära känna vår samarbetspartner samtidigt som du får en unik seglingsupplevelse!

Saint-Gobain Abrasives AB sponsrat Briggen Tre Kronor i många år med olika typer av slipprodukter. Bland annat har däcket slipats med våra golvslipband och –rondeller. Dessutom har en mängd andra slipprodukter använts under byggnationen och numera under det årliga underhållet som t.ex. kapskivor och navrondeller för metallbearbetning, slipskivor till verkstadsarbeten och olika typer av slippapper och slipduk för trä- och metallslipning.