Så får du en renare och friskare arbetsmiljö när du slipar

Så får du en renare och friskare arbetsmiljö när du slipar

Slipning upplevs ofta som dammigt och smutsigt men med Norton MeshPower™ slipnätssortiment får du ett kraftfullt dammutsug och en praktiskt taget dammfri slipning.

Norton MeshPower minskar inte bara damm i arbetsmiljön utan ger även bättre ytfinhet vid slipning. MeshPower finns tillgängligt i kraftigt ryggmaterial med grövre korn för påfrestande slipning, till ett mer flexibelt ryggmaterial för en mer flexibel slipning på profiler och konturer vilket kommer göra ditt jobb snabbare och mer effektivt.

Sortimentet som består av rondeller, ark och rullar finns tillgängligt i keramiskt slipmedel som ger effektiv bearbetning och lång livslängd samt slipmedel av aluminiumoxid som ger snabb slipning.

Se videon som visar hur du får en så gott som dammfri arbetsmiljö vid ytbearbetning i billackerings- och plåtverkstäder!

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04