Saint-Gobains FoU-chef gästar Stockholm och talar om framtid, hållbart byggande och miljö

Blogginlägg -

Didier Roux, FoU-chef på Saint-Gobain och medlem av The French Academy of Sciences, är en av huvudtalarna på EcoForum som arrangeras på Stockholmsmässan 12-13 mars. Med en årlig forskningsbudget på över 450 miljoner euro har han stort inflytande över utvecklingen av nya material och system för byggande.

Temat för Didier Roux framträdande på EcoForum är ”Framtidsvisioner för hållbart byggande”. Hållbart byggande är huvudfokus för Saint-Gobains forskningsansträngningar och Sverige är en av koncernens viktigaste marknader när det gäller tillämpningen av nya lösningar.

– Vi är mycket glada att ha med Didier Roux på EcoForum, säger Peter Söderberg, projektledare för EcoForum. Saint-Gobain är marknadens största materialleverantör här i Sverige med flera egna produktionsenheter och säljkontor över hela landet och tusentals anställda. Deras produktlösningar kommer att få stor betydelse för byggandet i Sverige. Jag uppmanar alla som vill veta mer om framtidens byggmateriallösningar och byggande att ta chansen och lyssna till Didier Roux.

Saint-Gobain driver verksamheten i Sverige genom ett flertal varumärken. Inom området byggmaterialprodukter återfinns Weber, Gyproc, Isover, Ecophon och Emmaboda Glas. I samband med EcoForum planerar företaget att presentera sin nya webb för hållbart byggande med miljödeklaration av produkter inom dessa varumärken, enligt de tre ledande miljösystemen BREEAM, LEED OCH Miljöbyggnad.

Didier Roux håller sin presentation den 13 mars med start 9.00 på EcoForum på Stockholmsmässan i Älvsjö.

För ytterligare information om EcoForum se www.ecoforum.se

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04