Succé för Saint-Gobain och hållbart byggande på NordBygg

Succé för Saint-Gobain och hållbart byggande på NordBygg

Ett hus byggt av sunda material är attraktivt i alla led; för byggare, fastighetsägare, hyresgäster – och kommande generationer. Den globala koncernen Saint-Gobain satsar avsevärda resurser på forskning och utveckling och är världsledande på hållbara lösningar för byggmarknaden. En viktig ingrediens i framgången är samverkan över företagsgränser i syfte att ta tillvara spetskompetens inom olika områden och hitta sunda, hållbara lösningar.

Sex Saint-Gobainföretag samlades i en gemensam monter på Nordbygg 2012 under temat Hållbart byggande. I Sverige representeras Saint-Gobain i byggsektorn av Ecophon, Emmaboda Glas, Gyproc, ISOVER, Norton och Weber.

Under mässan presenterades sunda helhetslösningar; produkter och system som är säkra, bekväma och energieffektiva och svarar upp mot kraven på hållbart byggande. Där fick besökarna bland annat ta del av det nyutvecklade, ventilerade fasadsystemet Ventisol EF som är ett samverkansprojekt mellan ISOVER, Gyproc och Weber. Dessutom visade Norton-Clipper upp golv- och vägsågen CS451 som har mycket låg vibrationsnivå vilket minskar risken för vibrationsskador.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04