Saint-Gobain Abrasives på GrindTec 2014

Saint-Gobain Abrasives på GrindTec 2014

Saint-Gobain Abrasives ställer ut på GrindTec i Augsburg, Tyskland, 19-22 mars 2014. GrindTec är den internationella mässan för slipteknologi. Där visas det senaste inom bl.a. maskiner, slipprodukter, henings- och lappningsprodukter, polerings- och gradningsprodukter, smörj- och kylmedel, skärande bearbetning etc.

Saint-Gobain Abrasives visar på mässan ett brett spektrum av produkter med varumärken som Norton och Winter. Bland produkterna kan nämnas keramiskt bundna slipprodukter, diamant- och CBN-slipskivor, skärpverktyg samt produkter för slutbearbetning och polering. De innovativa produkterna ger lägre total bearbetningskostnad inom exempelvis kullagertillverkning, växellådstillverkning, turbintillverkning och övrig precisionsslipning. Under mässan kommer Saint-Gobain Abrasives även att hålla ett antal tekniska seminarier inom precisionsslipning.

Välkommen att besöka oss i hall 1, monter 1012 !

För ytterligare information se http://www.grindtec.de/en/home.html