Saint-Gobain på Nordbygg 2016

Saint-Gobain på Nordbygg 2016

Fokus på framtidens hållbara samhällsbyggande
Saint-Gobain vill ge mässbesökarna både övergripande och praktiska kunskaper hur olika lösningar kan användas vid nybyggnation och renovering. Siktet är inställt på att exponera framtidens hållbara byggande, direkt i montern. En fråga som är mer aktuell än någonsin på 2016 års Nordbygg.

– På Nordbygg kommer vi visa mässbesökarna att vi är någonting mer än bara en materialleverantör, säger Per Redtzer, Commercial Director Construction Products, Saint-Gobain Sweden.

My Comfort – människan i centrum
Saint-Gobains monter har fokus på hållbart byggande. Det förutsätter ständig utveckling av system och metoder som gynnar både miljö och människa, på kort och lång sikt. Detta presenteras med konceptet My Comfort som grundar sig på vetskapen om att människor i Norden tillbringar 80-90 procent av sin tid inomhus.

– Ytterst ska våra system ge de bästa tänkbara lösningarna för att skapa en sund och hälsosam miljö i bostaden, skolan-, sjukhuset-, kontorsmiljön med mera. Kort sagt i alla miljöer som vi vistas i. Det presenterar vi utifrån perspektiven estetik, hälsa, klimat, ljud och ekonomi.

Slutprodukt och byggkostnad påverkas
– Vi vill skapa god förståelse för att våra system och tekniska lösningar faktiskt är det som påverkar slutprodukten mest, det gäller inte minst byggkostnaden. Vi kommer också på plats på Nordbygg visa hur viktigt det är med innovativa lösningar och nytänkande. Dessutom kommer vi att ha 24 samtal om My Comfort by Saint-Gobain, flera olika seminarier om utmaningar och möjligheter för att klara de höga kraven på hållbart byggande, säger Per Redtzer.

Hållbara lösningar för nybyggnation och renovering i Saint-Gobains monter representeras av tio varumärken: Dalapro, Ecophon, Emmaboda Glas, Gyproc, ISOVER, Leca®, Norton, Solar Gard, SWISSPACER och Weber.

Norton kommer att visa produkter som förbättrar hälsa och arbetsmiljö inom bygg- och anläggningsindustrin som t.ex. den ljuddämpande diamantklingan Norton Silencio, golv- och vägsågen Clipper CS451 som har väsentligt lägre vibrationsnivå samt slipsystemet Norton Multi-Air som ger effektivare dammutsugning - produkter som alla ger bättre arbetsmiljö för användaren.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04