Flexovit lanserar ny lamellrondell med motståndskraftigt slipmedel och extra långa lameller

Pressmeddelande -

Flexovits nya lamellrondell, som har beteckningen Industrial Line Heavy Duty, är uppbyggd av en mycket kraftig nyutvecklad polycotton-rygg som är belagd med ett mycket motståndskraftigt slipmedel av zirkon. Den nya lamellrondellen innehåller extra långa slipdukslameller vilket tillsammans med slipmedlet ger väsentligt längre livslängd enligt tillverkaren. Man får dessutom en effektivare slipning vilket gör Industrial Line Heavy Duty lämplig för t.ex. kantbrytning och rundning. Lamellrondellen är mycket motståndskraftig mot nedslitning och söndertrasning vilket också bidrar till den längre livslängden. Zirkonslipmedlet är idealiskt för kallskärande slipning och ger extra hög avverkning på kort tid. Lamellrondellen är lämpad för bearbetning av kolstål och rostfritt

Industrial Line Heavy Duty, som är avsedd för användning i vinkelslipmaskin, finns med konvex stödplatta i glasfiber i diameter 115 och 125 mm i kornstorlekarna 40, 60, 80 och 120.

”Med den nya lamellrondellen Industrial Line Heavy Duty för vinkelslipar blir slipningen mycket effektivare vilket gör den idealisk för avrundning av skarpa kanter och hörn. Dessutom får man en lamellrondell med osedvanligt lång livslängd vilket sänker den totala slipkostnaden” säger Peter Lindell, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även https://www.flexovit.com/sv-sv