Flexovit lanserar nya fiberrondeller

Flexovit lanserar nya fiberrondeller

Flexovit lanserar en ny serie fiberrondeller för slipning av metall. De nya rondellerna, som har beteckningen FX170, har slipmedel av aluminiumoxid som ger bra avverkning i kombination med god livslängd.

De nya fiberrondellerna är avsedda för användning i vinkelslipmaskin och finns i dimensionerna 115, 125 och 180 mm och i kornstorlekarna 16 – 120. I sortimentet ingår även underlagsplattor i nylon i hårdheterna Medium och Hård med 5/8”- eller M14-gänga.

Fiberrondeller används tillsammans med en speciell underlagsplatta i vinkelslipmaskiner för bearbetning av bl. a. järn, stål och rostfritt. Flexovits nya fiberrondeller FX170 har slipmedel av aluminiumoxid som ger ett brett användningsområde inom metallslipning. FX170 är särskilt lämplig för slipning av stål och metallegeringar samt för slipning av svetsar, plåt och gjutgods. Rondellens ryggtjocklek uppgår till 0,8 eller 0,6 mm beroende på kornstorlek vilket ger bra livslängd på rondellen.

”Flexovits nya fiberrondeller har ett mycket bra pris/prestandaförhållande som ger en ekonomisk slipning vid slipning av metall.” säger Peter Lindell, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Peter Lindell

Sales Coordinator Flexovit 070-393 95 50