Standard består av diamantklingor, kapskivor och navrondeller och är en del av Norton Clippers basutbud som ger användarna ett koncist och konkurrenskraftigt sortiment kap- och sliplösningar avseende både kvalitet och pris.

Norton Clipper breddar serien Standard

Norton Clipper följer upp succén med serien diamantklingor i namnet Standard som lanserades 2020. Den ledande tillverkaren av slipmaterial breddar nu serien till att innefatta kapskivor, navrondeller och ännu fler diamantklingor för att möta sina kunders behov.

Som en del i att bredda serien lanserar Norton Clipper elva kapskivor och navrondeller, från 115 mm till 230 mm i diameter, avsedda för att kapa och slipa metall.

För att fullborda den nya serien Standard introducerar Norton Clipper även fem 4x4 diamantklingor, som är lasersvetsade för förbättrad hållbarhet och gjorda för att kapa betong, granit, asfalt, tegel, kantsten, byggblock, stål med upp till fem mm tjocklek och mycket mer. De nya diamantklingorna spänner från 115 mm till 350 mm i diameter och kan användas med vinkelslipmaskiner, bordsågar, golv- och vägsågar samt handhållna kapsågar. På samma sätt som kapskivorna och navrondellerna kommer diamantklingorna med stora illustrationer och instruktioner som hjälper användaren att välja rätt produkt.

- Vi är stolta över att Norton Clipper tillhandahåller säkra och högkvalitativa produkter för kapning och slipning av de allra flesta vanliga material och serien Standard är ett bevis för det. Standardserien säkerställer att vi förblir konkurrenskraftiga utan att kompromissa på vare sig kvalitet eller bredd. Vårt mål är att fortsätta erbjuda lösningar i ett flertal produktkategorier och tillämpningsområden för att möta våra användares hela behov, säger Jonas Falk, Sales Director Distribution Markets Scandinavia på Saint-Gobain Abrasives.

Mer om Norton Clipper Standard finns på https://www.nortonabrasives.com/sv-sv/marknader/bygg-och-anlaggningsindustri

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Flexovit och Winter.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04