Nya polernylonprodukter för lack

Nya polernylonprodukter för lack

Norton lanserar ett nytt sortiment ark och rullar i BearTex polernylon speciellt avsedda för primer, lack och klarlack. I sortimentet ingår dessutom en polerpasta.

Det nya sortimentet, som omfattar ark och rullar i BearTex polernylon, är speciellt utvecklade för bearbetning av kanter, konturer och böjda ytor och finns i ett flertal olika grovlekar. De kan användas för bl.a. rengöring, rostborttagning, polering och färdigställande av yta. BearTex-produkternas flexibilitet ger en jämn och konstant ytfinhet utan att skada lackerade eller klarlackade ytor enligt tillverkaren. Arken finns i två olika kvalitéer: Dels s.k. Hand Pads som har en kraftigare uppbyggnad och dels Thin Flex som är tunnare och mer flexibla men ändå motståndskraftiga mot söndertrasning.

I sortimentet ingår dessutom en vattenbaserad polerpasta, Norton Scuff Gel, som uppges ge jämnare ytbearbetning och ett bättre fäste för lack. Denna polerpasta avfettar, rengör och polerar samtidigt och går snabbt och lätt att skölja bort.

”Med det här nya sortimentet ark och rullar i BearTex polernylon kan förberedelsearbetet innan lackering göras både snabbare och enklare – särskilt i kombination med den nya polerpastan som ger bättre yta” säger Patrik Olsson, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Patrik Olsson

Sales Coordinator Automotive Aftermarket 072-187 86 22