Tobias Edman (till vänster i bild) och Hampus Kemi (till höger i bild) är nya distriktsansvariga säljare på Saint-Gobain Abrasives.

Saint-Gobain Abrasives förstärker inom försäljning

Den ledande leverantören av slipprodukter, Saint-Gobain Abrasives, förstärker inom försäljning och välkomnar två nya säljare till distributionsmarknaden i norra respektive södra Sverige.

Tobias Edman är ny distriktsansvarig säljare i region syd. Närmast kommer Tobias från Derome Bygg & Industri där han arbetade som utesäljare och medverkade i uppstarten av deras industrisatsning i Skåneregionen. Före det arbetade Tobias med försäljning på Tools Sverige.

Hampus Kemi är ny distriktsansvarig säljare i region norr. I sina senaste roller har Hampus arbetat med försäljning av stål, rostfritt och aluminium till bygg- och industrimarknaden på BE Group och före det med försäljning på Skellefteå Kraft.

På Saint-Gobain Abrasives kommer de främst att arbeta med varumärkena Norton, Norton Clipper, Flexovit och Farécla.

- Vi är väldigt glada över att ha Tobias och Hampus med oss i teamet. De kommer att ha en central roll i att stärka relationen med våra kunder och skapa tillväxt i region norr samt region syd. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans och fortsätta leverera högkvalitativa lösningar, säger Patrik Olsson, försäljningschef Sverige på Saint-Gobain Abrasives.

Tobias Edman tillträdde sin roll i mars och Hampus Kemi i maj.

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Flexovit, Farécla och Winter.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04