Saint-Gobain lanserar en ny serie professionella avfettningsmedel, skyddssprayer, skäroljor och torkdukar för industriella tillämpningar

Pressmeddelande -

Efter lanseringen av det nya sortimentet lim och tätningsmedel under varumärket OneBond presenterar Saint-Gobain nu en ny serie avfettningsmedel, skyddssprayer, skäroljor och tekniska torkdukar.

Saint-Gobain, som är en väletablerad leverantör av slipprodukter, utökar sitt nuvarande utbud med kompletterande produkter för att hålla utrustning, fordon och arbetsplatser rena. Detta är en viktig del i arbetet med att underhålla kritisk infrastruktur och upprätthålla en säker och hälsosam arbetsmiljö.

Dagliga tillverknings- och reparationsarbeten ger upphov till damm och smuts, med föroreningar från olja, petroleum, fett, glödskal, mineraler, lera, smuts och rost. För att verksamheten ska fungera smidigt är det viktigt att avlägsna smuts med hjälp av kemiska produkter så som avfettningsmedel, som tar bort oljor från ytorna tillsammans med de föroreningar de fångar upp. OneBonds avfettningsmedel avlägsnar alla slags ytföroreningar från stål, rostfritt stål, aluminium, gjutjärn, trä, PVC, glas, keramik och målade ytor.

Dessutom omfattar sortimentet även skärolja för gängning och borrning samt skyddande sprayer och oljor för att rengöra och bevara ytbeläggningar. Ett flertal underhålls-, rengörings- och klibbdukar finns också tillgängliga från varumärket OneBond.

– Med OneBond kan vi förbättra livslängden och produktiviteten hos kundernas maskiner och hjälpa dem att hålla längre, arbeta smidigare och generera lägre kostnader per användning, samtidigt som de ser rena ut! Oavsett om det handlar om att avlägsna lätta eller tunga föroreningar, rost- och korrosionsskydd, smörjning för skärning eller allmänt underhåll och rengöring har OneBond en lösning, säger Joakim Baringe, försäljningsdirektör Skandinavien på Saint-Gobain Abrasives.

– Tack vare den stora kunskap som vi har byggt upp under många år inom branschen, kan vi även erbjuda expertis och support på hög nivå, avslutar han.

OneBond kommer att fortsätta utöka sitt utbud för fordonseftermarknaden, bygg- och anläggningssektorn samt gör-det-själv-marknaden i hela Europa.

För mer information är du välkommen att besöka www.onebondadhesives.com eller kontakta din lokala försäljningsrepresentant.

Saint-Gobain Abrasives erbjuder högeffektiva och användarvänliga lösningar som gör att kunderna kan kapa, forma och ytbehandla alla slags material också i de mest komplexa och krävande tillämpningarna. Genom ett nära samarbete med slutanvändare och slipexperter utformar och tillhandahåller Saint-Gobain Abrasives skräddarsydda lösningar för att garantera det bästa alternativet i fråga om prestanda, kostnad och säkerhet. Saint-Gobain Abrasives utnyttjar fördelarna med global tillverkning men betjänar sina kunder lokalt genom en strukturerad försäljningsverksamhet i 27 länder med över 10 000 medarbetare.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04