Slip- och polerrondell med synbar slipning

Slip- och polerrondell med synbar slipning

Att kunna se slipytan under slipningen underlättar arbetet och ger ett bättre resultat. Med Flexovits slip- och polerrondell Mega-View är detta möjligt tack vare de tre urtagen i rondellen.

Mega-View är en slip- och polerrondell som har tre urtag i periferin som möjliggör att arbetsytan kan ses under slipningen. Att kunna se arbetsytan under slipningen utan att behöva avbryta arbetet gör både att slipningen kan utföras snabbare och att man uppnår ett bättre slutresultat. De tre urtagen i kombination med den unika ytstrukturen ger kall slipning med liten risk för bränning av arbetsstycket. Rondellen har en konvex form som ger en större kontaktyta och bättre ytfinhet. Mega-View har lång livslängd och dessutom låga ljud- och vibrationsnivåer enligt tillverkaren.

Mega-View används för slipning och polering av järn, stål och rostfritt. De är avsedda för vinkelslipmaskin och finns i dimensionerna 115 mm och 125 mm. Rekommenderad arbetsvinkel är 15˚. Den grövre rondellen i korn 36 används för slipning och den finare i korn 60 används för polering. Rondellerna behöver inte användas med någon underlagsplatta.

“Med Mega-View kan man se slipytan under arbetet vilket gör att arbetet kan utföras snabbare och man också ett bättre slutresultat.“ säger Peter Lindell, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB. ”Dessutom är Mega-View bekväm och komfortabel att arbeta med tack vare de låga ljud- och vibrationsnivåerna”.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Peter Lindell

Sales Coordinator Flexovit 070-393 95 50