Kaj Tönsberg, Sven Levin Nordblom, Annika Westby, Harald Burgstaller och Magnus Leidhammar ingår i den nya ledningsgruppen

Ny företagsledning för Saint-Gobain Sweden AB

Saint-Gobain fortsätter sin strategiomläggning för långsiktiga förbättringar, både affärsmässigt och ur klimatperspektiv.

Som ett led i förändringarna kommer Saint-Gobain Sweden AB att slå samman den kommersiella verksamheten för varumärkena Gyproc, Isover och Weber.

I samband med dessa förändringar kommer både Milan Lukic, sedan 2021 MD för Weber Sverige och André Limon, sedan 2020 CEO för Saint-Gobain Sweden AB att gå vidare i nya roller i Saint Gobain-koncernen och ersättas av Harald Burgstaller.

Harald kommer närmast från en tjänst som VD på takföretaget BMI Group Sverige. Dessförinnan var han VD på golvföretaget Forbo Flooring AB. Harald har således lång erfarenhet i branschen och i olika kommersiella roller, där hans erfarenhet av förändringsarbete blir värdefull för Saint-Gobain Sweden AB.

Den nya ledningsgruppen för Saint-Gobain Sweden AB, som kommer att arbeta tillsammans med Harald Burgstaller är:

Kaj Tönsberg, Sales Gyproc och Isover
Magnus Leidhammar, Sales Weber
Sven Levin Nordblom, Customer Service & Logistics
Annika Westby, Application Sales, Marketing & Communications
Helene Ekman, HR
Olav Hansen, Finance

Samtliga ändringar gäller sedan 1 december 2023 och kommer att genomföras löpande under 2024.