​Saint-Gobain officiell partner till klimatkonferensen COP21

​Saint-Gobain officiell partner till klimatkonferensen COP21

Saint-Gobain är en av flera officiella partners till den 21: a internationella klimatkonferensen, COP21, som hålls i Paris från 30 november - 11 december.

När den 21:a internationella klimatkonferensen, COP21, hålls i Paris 30 november till 11 december deltar Saint-Gobain som en officiell partner.

Saint-Gobain stöder helhjärtat kampen mot klimatförändringarna, och koncernen är övertygad om att endast en samordning mellan företag, städer och stater kan leda till ett globalt, ambitiöst och bindande avtal.

Som officiell partner är Saint-Gobain inblandad i flera områden. Bland annat Saint-Gobain i samarbete med World Green Building Council, som kommer att närvara vid en monter i sektionen Climate Generations på konferensen på Le Bourget. Saint-Gobain har även skänkt produkter för termisk och akustisk isolering av lokalerna där COP21-konferensen hålls. Under temadagen Byggnadernas dag den 3 december håller Pierre-André de Chalendar, ordförande och koncernchef i Saint-Gobain, ett föredrag i samarbete med World Green Building Council.