Saint-Gobain sponsrar SGBC16, Nordens största konferens i hållbart samhällsbyggande

Den 18-19 oktober arrangeras konferensen Building Sustainability SGBC16, på Waterfront i Stockholm. Deltagare och talare från hela världen kommer att samlas under detta evenemang som på kort tid har kommit att bli Nordens största konferens inom hållbart samhällsbyggande och hållbar stadsutveckling.

För Saint-Gobain, som har ett långt och givande samarbete med SGBC och som aktivt arbetar med att främja ett hållbart byggande är det en självklarhet att vara med och sponsra evenemanget. Saint-Gobain har en mängd produkter och lösningar för energieffektivt byggande och god innemiljö och de varumärken som kommer att delta vid konferensen är Dalapro, Ecophon, Saint-Gobain Emmaboda Glas, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber.

”SGBC16-konferensen ger branschen en fantastisk möjlighet att utbyta mängder av goda idéer, lösningar och visioner för framtiden” säger Per Redtzer, Commercial Director Construction Products, Saint-Gobain Sweden. ”Genom att vara aktiva i SGBC så lär vi oss mycket samtidigt som vi kan dela med oss av vår kunskap som bidrar till utvecklingen av ett hållbart samhällsbyggande”.