Saint-Gobain "Top Employer Global" för sjunde året i rad

En viktig tillgång för att attrahera rätt talanger

För sjunde året i rad har Saint-Gobain tilldelats "Top Employer Global"-certifieringen av Top Employers Institute, baserat på en granskning som täcker mer än 400 olika parametrar avseende arbetsvillkor, särskilt när det kommer till HR- och karriärutvecklingsprocesser. Koncernen är ett av de 11 företag världen över som har fått utmärkelsen. I år stack Saint-Gobain ut, särskilt för alla aspekter som förenar de anställda genom företagets värderingar etik och integritet och som skapar en känsla av tillhörighet inom organisationen. Det goda resultatet när det gäller företagsstrategi, ledarskap och rekryteringsstrategi värdesattes också. Top Employer Global 2022-märkningen tilldelades totalt 38 länder, bland andra Sverige, där Saint-Gobain är verksamt.

"Top Employer Global"-certifieringen är en stor tillgång för implementeringen av vår nya strategiska plan "Grow & Impact". Det bekräftar att vi är väl positionerade för att behålla och attrahera de talanger som krävs för att lyckas i våra ambitioner”, säger Claire Pedini, Senior Vice-President Human Resources och Corporate Social Responsibility.