Hanna Bertils värvas som ny vd för Säkra Koncept

Hanna Bertils värvas som ny vd för Säkra Koncept

Säkra rekrytererar Hanna Bertils som ny vd för produktbolaget Säkra Koncept. Därmed blir hon ansvarig för koncernens MGA-verksamhet.

Hanna Bertils har över 25 års erfarenhet inom försäkringsbranschen och har under de senaste tretton åren ansvarat för försäljning och affärsutveckling inom Affinity vid WTW. Närmast kommer hon från positionen som Sales & Business Development Director. Hanna har tidigare även arbetat som försäkringsmäklare och innehaft olika chefsroller vid dåvarande Willis.

”Vi har en stark MGA-verksamhet inom Säkra som fortsätter att växa kraftigt. I Hanna får vi en mycket rutinerad person med goda ledaregenskaper och helt rätt profil att leda arbetet framåt”, säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

I bolagets produktutbud ingår bland annat upphandlade försäkringslösningar för småföretag, motorflottor, entreprenad, fullgörande, cyberrisker, vd- och styrelseansvar, tjänsteresor och personskydd.

”Säkra är ett framåtlutat företag som har kommit väldigt långt inom flera områden. Jag ser fram emot att bidra i det fortsatta arbetet tillsammans med alla blivande kollegor inom Säkra”, säger Hanna Bertils.

Hon tillträder tjänsten senast 1 mars 2024.

Vd och koncernchef
E-post: eva.pantzar@sakra.se

Head of Communications

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 80 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.