Jon Arnell värvas som CIO för von Euler & Partners

Jon Arnell värvas som CIO för von Euler & Partners

Det Säkraägda Family Office-bolaget von Euler & Partners rekryterar branschprofilen Jon Arnell till tjänsten som Chief Investment Officer (CIO). I rollen kommer han att ha ett övergripande ansvar för bolagets investeringsstrategi och förvaltning.

Arnell har drygt 20 års erfarenhet från finansbranschen inom en rad olika roller. Närmast kommer han från befattningen som CIO vid Max Matthiessen där han bland annat ansvarat för bolagets tillgångsallokering, marknadsanalys och modellportföljer. Han har dessförinnan arbetat med global tillgångsallokering inom Electrolux pensionsstiftelser och har en tidigare bakgrund inom aktie- och derivattrading samt aktieanalys.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna Jon till vårt investeringsteam. Han har en lång erfarenhet med goda resultat och kommer att vara ett mycket värdefullt tillskott i teamet. Tillsammans ska vi bygga Sveriges ledande Family Office”, säger Paulina von Euler, vd och grundare vid von Euler & Partners.

von Euler & Partners bildades 2002 och har idag 14 medarbetare med lång erfarenhet inom Family Office, förmögenhetsförvaltning och investeringsrådgivning. Bolaget är sedan drygt ett halvår tillbaka ett helägt dotterbolag inom Säkrakoncernen.

”von Euler & Partners är en välkänd och etablerad aktör inom sitt segment. Jag ser fram emot att bli en del av teamet och kunna bidra med mina erfarenheter och insikter i det fortsätta utvecklingsarbetet”, säger Jon Arnell.

Så här kommenterar vd och koncernchef Eva Pantzar Waage rekryteringen och koncernens fortsatta expansion inom segmentet:

”Vi är inne i en spännande tillväxtfas inom förmögenhetsområdet. Med Jons erfarenhet och expertis kommer vi att kunna stärka vår position på marknaden och fortsätta bredda erbjudandet till våra kunder.”

Vd och koncernchef, Säkra
E-post: eva.pantzar@sakra.se