Placerum Kapitalförvaltning och Försäkringskonsult ansluter till Säkra

Placerum Kapitalförvaltning och Försäkringskonsult ansluter till Säkra

Placerum Kapitalförvaltning och Försäkringskonsult ansluter till Säkrakoncernen. Därmed utökar Säkra sin närvaro i norra Sverige ytterligare.

Placerum Kapitalförvaltning grundades 2002 och erbjuder placerings- och livförsäkringslösningar med fokus på aktiv förvaltning och kvalificerad rådgivning. Idag har bolaget ett trettiotal medarbetare med lång bakgrund inom kapitalförvaltning och försäkring. Placerum har sin huvudsakliga verksamhet i Norrland med kontor i Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Härnösand. Förra året uppgick omsättningen till drygt 65 miljoner kronor.

”Inom Placerum har vi en tydlig ambition att vara ett personligt bolag med kunden i fokus. Det rimmar väl med Säkras filosofi och som en del av deras organisation kan vi säkerställa att vi fortsätter att utvecklas i den takt som krävs för att vi ska vara konkurrenskraftiga även i framtiden”, säger Anders Ledin, vd vid Placerum Kapitalförvaltning.

Samtidigt ansluter sakförmedlarbolaget Försäkringskonsult. Företaget startades 1989 och har idag ett tiotal medarbetare vid kontoren i Härnösand, Sundsvall, Hudiksvall, Skellefteå och Uppsala. Sedan 2021 har bolaget haft ett nära samarbete med Placerum inom spar- och pensionsområdet. Båda bolagen kommer närmast från Tydliga.

”Vi ser fram emot att bli en del av Säkra. I den nya organisationen kan vi fortsätta att verka nära våra kunder samtidigt som vi får stöd inom viktiga centrala områden”, säger Andreas Jansson, vd vid Försäkringskonsult.

”Det är otroligt roligt att kunna stärka upp ytterligare i norra Sverige och vi är naturligtvis mycket glada att de väljer att vara en del av Säkra. Tillsammans kan vi erbjuda kunderna ett fantastiskt fint erbjudande inom förmögenhetsförvaltning, pension och skadeförsäkring”, säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

Vd och koncernchef, Säkra
E-post: eva.pantzar@sakra.se

Kommunikationsdirektör, Säkra

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 80 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.