Säkra lanserar storkundsupphandling

Säkra lanserar storkundsupphandling

Säkra har upphandlat en ny tjänstepensionsplan som riktar sig till medelstora och stora företag. Det är en led i bolagets fortsatta expansion mot nya marknadssegment.

Nu introducerar Säkra en ny konkurrenskraftig pensionsupphandling för medelstora och stora företag. Planen erbjuder bland annat låga eller inga försäkringsavgifter, generösa riskbedömningsregler och ett exklusivt urval av högkvalitativa försäkringsgivare. Vidare kommer man i samarbete med Försäkringsgirot att erbjuda ett automatiserat och digitalt stöd i form av fakturahantering, bokföringsunderlag och händelserapportering av försäkringshändelser.

Upphandlingen är en del av ett större koncept där kunderna erbjuds heltäckande tjänster inom pensionsområdet. Digital valslinga för kollektivavtalade pensioner, möjlighet att teckna försäkring online, rådgivning inom compensation & benefits, inpatriathantering och tillgång till ett brett internationellt nätverk är några av de tjänster som ingår i konceptet.

”Vi har lyssnat på våra kunder och skapat ett koncept utifrån de behov som företagen har. I det ingår givetvis stöd till arbetsgivaren men även att alla medarbetargrupper ska kunna göra informerade val kring sitt pensions- och försäkringsskydd”, säger Fredrik Holmqvist, storkundsansvarig Liv & Pension vid Säkra.

”Med den nya upphandlingen kan Säkra erbjuda alla bolag, oavsett storlek, en nytänkande och ändamålsenlig tjänstepensionsplan, dessutom till mycket låga avgifter. Detta i kombination med våra övriga tjänster gör att vi kan tillgodose ett stort behov hos de större kundföretagen”, säger Fredrik Käll, affärsområdeschef Liv & Pension vid Säkra.

Fredrik Käll
Affärsområdeschef Liv & Pension, Säkra
E-post: fredrik.kall@sakra.se

Kommunikationsdirektör, Säkra

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 60 kontor över hela Sverige med 350 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Fredrik Käll

Affärsområdeschef Liv & Pension +46 70 334 44 44