Säkra utökar sitt M&A-team

Säkra utökar sitt M&A-team

Säkra expanderar M&A-teamet genom ännu en rekrytering. Affärsjuristen Jonas Johansson värvas till rollen som Head of Legal M&A.

Jonas Johansson har sedan 2017 arbetat som juridisk rådgivare vid den internationella advokatbyrån White & Case LLP där han är en del av det nordiska Private Equity-teamet inom bolagets globala M&A-enhet. I sin roll har han bland annat agerat rådgivare till Säkra inom en rad områden kopplat till förvärv och ägandefrågor.

”Vi har haft förmånen att få arbeta med Jonas och teamet på White & Case vid en mängd transaktioner under de senaste åren. Förvärv kommer fortsatt att vara en viktig del i Säkras tillväxtstrategi och i Jonas får vi en kompetent person med stor vana av att hantera den här typen av transaktioner och frågeställningar”, säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

”Säkra har haft en imponerande tillväxt under de senaste åren, inte minst på förvärvsområdet. Det ska bli superkul att få vara med och bidra till den fortsatta tillväxtresan tillsammans med teamet på Säkra”, säger Jonas Johansson.

Jonas Johansson tillträder tjänsten 10 april och kommer att ingå i Säkras M&A-team.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Vd och koncernchef
E-post: eva.pantzar@sakra.se

Kommunikationsdirektör

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 60 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.