Säkra värvar Lina Winqvist som Head of Marketing

Säkra värvar Lina Winqvist som Head of Marketing

Säkra satsar vidare och rekryterar Lina Winqvist till rollen som Head of Marketing inom Säkra. I det nya uppdraget kommer hon att ansvara för koncernens övergripande marknads- och varumärkesstrategi samt den taktiska implementeringen.

”Det är fantastiskt roligt att kunna välkomna Lina till oss på Säkra. Med hennes starka marknadskompetens och långa erfarenhet från branschen kommer hon att kunna tillföra mycket i vår fortsatta resa framåt”, säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

Lina Winqvist har över 15 års erfarenhet från försäkringsbranschen och har bland annat arbetat som marknadschef vid Gjensidige Försäkring, Vardia Försäkring och Moderna Försäkringar. Närmast kommer hon från rollen som Head of Marketing vid djurförsäkringsaktören ManyPets.

”Säkra är ett attraktivt bolag som befinner sig på en spännande tillväxtresa. Jag är stolt över att bli en del av Säkra och ser fram emot att få vara med och bidra till fortsatta framgångar”, säger Lina Winqvist.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Vd och koncernchef
E-post: eva.pantzar@sakra.se

Head of Communications

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 80 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.