Säkra värvar Sofia Edberg som Riskchef

Säkra värvar Sofia Edberg som Riskchef

Sofia Edberg rekryteras till rollen som Riskchef inom Säkra. I det nya uppdraget kommer hon att ansvara för koncernens strategiska och operativa riskhantering.

Sofia Edberg har drygt 16 års erfarenhet från finansbranschen inom olika befattningar. Under de senaste åtta åren har hon arbetat som riskchef vid Max Matthiessen med ansvar för riskfunktionen i värdepappersbolaget och tidigare även för fondverksamheten.

”Sofia är ett mycket välkommet tillskott till oss på Säkra. Hennes djupa kunskaper och erfarenheter inom riskområdet kommer att vara mycket värdefulla för bolaget när vi fortsätter att växa och utvecklas”, säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

”Jag är väldigt glad över möjligheten att vara en del av den resa Säkra påbörjat. Jag ser fram emot att stödja verksamheten i riskfrågor och hoppas kunna bidra med nya insikter i det fortsatta arbetet”, säger Sofia Edberg.

Sofia Edberg tillträder tjänsten 6 maj och tar plats i ledningen.

Vd och koncernchef
E-post: eva.pantzar@sakra.se