Säkra växer i norra Sverige

Säkra växer i norra Sverige

Säkra förvärvar livförmedlarbolagen Nobu och Harald Invest. Därmed utökar man sin närvaro i norra Sverige.

Den Norrlandsbaserade livförmedlaren Nobu bildades 2017 och drivs av vd och grundare Christoffer Eldskott. Med bas i Umeå erbjuder företaget finansiell rådgivning till kunder längs hela Norrlandskusten.

Harald Invest grundades 2016 av vd Alexander Harald. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och fokuserar, liksom Nobu, primärt på ekonomisk rådgivning gentemot ägarledda bolag och förmögna privatpersoner.

”Med dessa förvärv fortsätter vi att stärka upp vår lokala närvaro i norra Sverige. Vi har historiskt vuxit starkt på saksidan så det är fantastiskt roligt att nu även kunna utöka vårt livteam i Norrland med nya skickliga kollegor från Nobu och Harald Invest”, säger Fredrik Käll, affärsområdeschef Liv & Pension vid Säkra.

Så här kommenterar de båda bolagen affären:

”Vi ser fram emot att bli en del av Säkra. Vi har samma syn när det gäller att sätta kunden i främsta rummet och kan som en del av deras organisation erbjuda våra kunder marknadsledande tjänster inom alla områden”, säger Christoffer Eldskott.

”Säkra är helt rätt partner för oss. Vi kan fortsätta att arbeta nära våra kunder och göra det som vi är bäst på samtidigt som vi får stöd inom alla centrala delar”, säger Alexander Harald.

Fredrik Käll
Affärsområdeschef Liv & Pension, Säkra
E-post: fredrik.kall@sakra.se

Kommunikationsdirektör, Säkra

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 80 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Fredrik Käll

Affärsområdeschef Liv & Pension +46 70 334 44 44