Säkra växlar upp inom sparområdet

Säkra växlar upp inom sparområdet

Säkragruppen tar nu nästa steg i att utveckla sitt investeringserbjudande. Lars Falk rekryteras till rollen som förvaltare och Philip Lang ansluter som affärsutvecklare inom värdepappersbolaget Säkra Spar.

”Lars har en gedigen produktkunskap och förvaltningsexpertis. Det i kombination med Philips IT-erfarenhet gör att vi får en unik spetskompetens inom produktutveckling och systemlösningar. Nu kan vi tillsammans med våra duktiga rådgivare på riktigt ta upp kampen om att erbjuda våra kunder Sveriges ledande investeringserbjudande”, säger Karin Cederbaum, vd vid Säkra Spar.

Lars Falk har närmare 20 års erfarenhet inom finansbranschen. Närmast kommer han från tjänsten som Co-Head för Investment Solutions och ansvarig för fondplattformen på Garantum Fondkommission. Han har dessförinnan haft ett flertal seniora roller vid Swedbank, däribland som produktutvecklare. I sin nya roll kommer Lars bland annat att ansvara för att bygga upp och förvalta Säkra Spars erbjudande inom diskretionär portföljförvaltning. Förvaltningstjänsterna kommer att erbjudas som ett komplement till Säkras investeringsrådgivning för kunder som vill ha hjälp av professionella förvaltare att förvalta sitt kapital.

”Säkra är ett bolag som imponerar stort i sitt sätt att vara nytänkande och skapa värde för sina kunder. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av deras kompetenta team och kunna bidra med mina kunskaper inom investeringsområdet”, säger Lars Falk.

Samtidigt rekryteras Philip Lang som affärsutvecklare inom Säkra Spar. Han kommer tillsammans med Lars att vara en nyckelperson i att utarbeta strukturen för värdepappersbolagets erbjudande framåt. Philip kommer senast från tjänsten som lösningsarkitekt vid insuretechbolaget Lumera och har en bakgrund som kvantitativ analytiker med fokus på att bygga upp risk- och portföljsystem.

Lars Falk tillträder tjänsten 7 augusti och Philip Lang 26 juni.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Cederbaum
Vd, Säkra Spar
E-post: karin.cederbaum@sakra.se

Kommunikationsdirektör

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 80 kontor över hela Sverige med 450 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.