Från vänster: Sergio Castagna, delägare Consultive och Tobias Bäckström, VD och delägare Consultive.

​CONSULTIVE INVESTERAR I SALLY R

Sally R välkomnar Consultive AB som ny långsiktig investerare i bolaget.

Consultive har gått in som ny investerare i Sally R tillsammans med tidigare investerare PÄAB, Tunberg i Stehag AB och Almi Invest Östra Mellansverige AB.

Sally R är ett utvecklingstungt bolag och vi vill följa bolaget på lång sikt och stötta med vad vi kan med våra samlade kunskaper. Det är otroligt viktig teknik som Sally R arbetar med. Självklart att i slutändan ha en koldioxidnegativ produkt, men vi är i dagsläget helt nöjda med den potential vi kan se i ADA, bolagets första produkt på marknaden, säger Sergio Castagna, delägare Consultive.

– Cleantech är viktigt för oss, vi vill vara med och förbättra inomhusmiljön, och på längre sikt även utomhusmiljön via Sally Rs produkter. Vi tror starkt på Sally R som företag, på medarbetarna och produkterna. Sally R är ett ungt innovationsdrivet bolag och vi är ett teknikdrivet bolag som har kapacitet och kompetens att stötta Sally R på deras innovationsresa, säger Tobias Bäckström, VD och delägare Consultive.

– Vi är glada att välkomna Consultive som investerare i Sally R, och ser att de kan vara en tillgång för oss genom sin erfarenhet inom produktutveckling i både mekanik och elteknik. Vi har redan börjat planera för ett samarbete för vår en kommande produktrelease, säger Anders Edström, grundare och tekniskt ansvarig Sally R.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulrica Martinsdotter, marknadschef Sally R, +4670 172 23 39, ulrica.martinsdotter@sally-r.com
Tobias Bäckström, VD Consultive, +4670 608 30 68, tobias.backstrom@consultive.se

Om Sally R
Sally R är ett svenskt cleantech-företag som med hjälp av rymdteknik utvecklar smart ventilations- och luftbehandlingsteknik för kommersiella fastighetsbyggnader. Detta för att säkra ett hälsosamt inomhusklimat med god luftkvalitet till lägsta möjliga energiförbrukning. Sally Rs vision är att alla ska andas bra luft. För mer information: http://www.sally-r.com

Om Consultive
Consultive är ett teknikkonsultföretag i Västerås med ca 35 medarbetare. Consultives teknikområden är mekanik, el, teknisk projektledning, projektledning samt Life Cycle Management och bland kunderna finns stora industriföretag, tillverkande industrier samt mindre bolag med teknikintensiva projekt. För mer information: http://www.consultive.se