båtellet salt & sill

​Vad är ett "Båtell"?

Vad är ett "Båtell"?

Salt & Sills hotell har blivit kallat båtell och blivit hyllat som ett av de coolaste flytande hotellen i världen. Men vad är ett båtell? Är det så enkelt som ett flytande hotell? Vi vet inte men vill tipsa om andra flytande hotell som uppmärksammades i samma artikel och samtidigt lyfta fram vårt egna "båtell"!

Ska ni besöka Berlin i sommar så kan ni bo på Modern Boat Hotel och ska ni resa till London så hyllades Bert's BargeLäs artikel

Endast 45 minuters bilfärd från Göteborg, på vackra västkusten, kan du som privat- och företagsgäst njuta av ett modernt boende i en avkopplande miljö i direkt närhet till havet och kusten. Vårt hotell flyter på havets yta och består av sex tvåplanshus på pontoner. Hotellet ligger i direkt anslutning till vår restaurang.

Hotellet har 23 rum och 46 bäddar, varav en svit. Alla rum har egna entréer och flera av rummen på nedre plan har även badstege. Inredningen präglas av nordisk modern enkelhet med funktionella möbler och unika detaljer. Samtidigt finns det en tydlig koppling till mat och dryck. Alla rum är döpta efter kryddor som används i vårt kök och färgerna i rummen är omsorgsfullt valda efter dessa.

Hotellets tak är ett stort soldäck som lämpar sig väl för en stunds avkoppling med underbar utsikt över Bohuslän och Tjörns yttre skärgård.

Fakta i korthet om Salt & Sill.

• 23 rum, varav en svit
  • 46 bäddar