Årets fiskavdelning 2023

Årets fiskavdelning 2023

Vi är oerhört stolta över att få meddela att vår fiskavdelning på Almö Livs har blivit belönad med första pris för bästa utbud och display vid årets prestigefyllda Dagligvarugala (friKöpenskap).

Juryns motivering:

Trots fortsatt tuffa tider i en kategori som har fått ta mycket stryk av den senaste tidens prishöjningar håller vinnaren av Årets fiskavdelning yttersta kvalitet i hela fiskavdelningen. Allt från filéad fisk, helfisk och skaldjur till olika sorters ostron. Varmrökt och gravat samt pannfärdiga produkter inspirerar konsumenten till köp och kanske till och med att våga testa något nytt. Stort fokus på hållbarhet genom aktivt arbete med svinn.

Årets jury bestod bl.a. av Mats Eriksson (VD, Fiskeriet), Sigmund Björgo (Norsk Sjömatsråd) samt juryordförande Pontus Nyman (Nyhetsansvarig Fri Köpenskap) somimponerades av Almö Livs engagemang för att erbjuda högkvalitativa fiskprodukter och en estetiskt tilltalande display.

Krister Strålberg, avdelningsansvarig på Almö Livs, berättar att utbudet inkluderar bl.a. färsk fisk från lokala leverantörer, hållbart fångad fisk och ett brett urval av delikatesser från havet. Den kreativa och ögonfångande presentationen av produkterna i fiskavdelningens kyldiskar är något han känner stor stolthet över och har skapat en destination för kunder som söker högkvalitativ fisk och skaldjur.

-"För oss på Almö Livs är detta inte bara en fantastisk utmärkelse utan också ett kvitto på att vår, och framförallt Kristers engagemang och beslutsamhet till både kvalitet och nytänk lönar sig. Det visar samtidigt att vi på Almö Livs aldrig är nöjda utan att vi fortsatt utvecklas och faktiskt lyckas ta hem priser efter vår vinst 2022, då vi utsågs till Sveriges bästa livsmedelsbutik. Tycker även att det är extra varmt om hjärtat när utmärkelsen också är så starkt kopplat till vår fantastiska Krister", säger Gabriel Tartagni, Butikschef på Almö Livs.