Henric Schartau tillträder rollen som Sales Director Nordic Region för Gantner

Henric Schartau tillträder rollen som Sales Director Nordic Region för Gantner

Det är med stor glädje vi kan berätta att vår erfarna och högt kvalificerade medarbetare Henric Schartau tillträder rollen som Sales Director Nordic Region för Gantner från den 1 februari 2023.

I hans nya roll kommer fokus att ligga på utveckling av marknaden med fokus på lösningsorienterad försäljning som ger mervärde innanför existerande kanaler hos Gantner, och självklart för att föra in Gantners produktportfölj och lösningar till SALTO Systems kanaler och kunder.

Henrics nya roll ligger helt i linje med vår strategi, att ha dedikerade resurser för att fokusera på enskilda segment inom SALTO Systems. Detta för att ge dig som kund den bästa supporten och de bästa alternativen. Henric kommer att arbeta nära alla våra avdelningar inom SALTO Systems och det befintliga och kommande nätverk av Gantner-partners och kunder. Henrics nuvarande roll kommer inte att ersättas, utan hans uppgifter och ansvarsområden kommer att täckas av olika team och avdelningar inom SALTO.

Om Gantner
Gantner grundades i Schruns i Österrike 1982 och är välkända som pionjärer inom hantering av beöringsfri elektronisk passerkontroll samt tidsredovisningssystem som sina kärnsegment. Gantner erbjuder sina kunder lösningar baserat på RFID- och NFC-teknik för användning i gym, offentliga simhallar och spa, nöjesparker, universitet och bibliotek samt i kommersiella fastigheter och offentliga byggnader.

Lösningarna inkludera passersystem, elektroniska lås- och skåpsystem, kontantfri betalning, kassa- och betalsystem, system för personalliggare samt biljett- och hanteringsprogram för fritidsanläggningar. Gantner har aktivitet i fler än 60 länder med dotterbolag i Tyskland, Storbritannien, Dubai och Österrike och har fått flera utmärkelser inom innovation, produktdesign och regionens bästa arbetsgivare. Mer information finns på www.gantner.com.