Danapad - knappsats till det digitala låset Danalock V3.

SALTO Systems lanserar Danapad – för det smarta hemmet

SALTO Systems lanserade 2018 det digitala låset för hemmet, Danalock V3, ett motorvred som placeras på insidan av dörren och öppnas via en app. Nu lanserar vi Danapad - för de som inte har tillgång till mobiltelefon.

Danalock V3 öppnas med en app och husägaren kan även via sin app lägga till och ta bort personer som ska kunna öppna dörren. Varje gång någon öppnar dörren, kan det även skickas en notis till husägaren vilket ger en ökad trygghet för att tex kunna se att barnet kommit hem från skolan.

I det fall personer inte har tillgång till en mobiltelefon eller inte vill installera en app, finns nu ytterligare ett alternativ. Danapad är en smart, trådlås knappsats som ansluts till Danalock V3 via Bluetooth SMART BLE interface. Den är enkel att installera, drivs av 3st AAA batterier och gör det möjligt att ge tillträde till ditt hem för gäster, hundvakter och hemleveranser. Kommunikationen säkras med AES 256bit kryptering. Du kan enkelt skapa upp till 20 unika koder och även via appen snabbt ta bort en kod som inte längre ska användas.

Eftersom Danalock V3 installeras på insidan av dörren, behåller man den cylindern på utsidan för de som fortfarande vill öppna med mekanisk nyckel.