Dennis Postol, VD SALTO Systems AB och Peter Strand, VD Visir Solutions.

SALTO Systems och Visir Solutions utökar samarbetet för att erbjuda en mer omfattande helhetslösning för passerkontroll och bokningsfunktioner

SALTO Systems, leverantör av innovativa och flexibla lösningar för elektronisk åtkomstkontroll, meddelar idag ett fördjupat samarbete med Visir Solutions. Den nya integrationen sträcker sig bortom SALTO KS-plattformen och inkluderar nu även SALTO SPACE, vilket möjliggör smidig bokning av faciliteter som tvättstugor och mötesrum.

Oavsett om användarna har valt SALTOs molnbaserade lösning eller en on-premise-lösning får de nu tillgång till avancerade bokningsfunktioner som optimerar användningen av olika utrymmen. Detta samarbete stärker SALTO Systems och Visir Solutions gemensamma erbjudande.

Dennis Postol, VD på SALTO Systems, kommenterar samarbetet: "Vi är mycket glada över att fördjupa vårt samarbete med Visir Solutions. Genom att inkludera SALTO SPACE i vår integration tar vi steget mot att erbjuda våra kunder ännu mer funktionalitet och flexibilitet när det gäller åtkomstkontroll och resursbokning."

Integrationen möjliggör smidig hantering av olika typer av utrymmen, vilket är särskilt relevant i dagens föränderliga arbetsmiljö där flexibilitet och effektivitet är avgörande för framgång. Användare kan enkelt och säkert boka mötesrum, tvättstugor och andra resurser som hanteras av SALTO-systemet.

Peter Strand, VD på Visir Solutions, delar entusiasmen över det utökade samarbetet: "Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder ännu mer värde genom denna integration. Möjligheten att kombinera SALTOs beprövade åtkomstkontroll med våra bokningsfunktioner kommer definitivt att stärka produktportföljen för båda våra företag."

Det fördjupade samarbetet förväntas inte bara stärka den gemensamma produktportföljen utan också öppna upp för nya affärsmöjligheter för både SALTO Systems och Visir Solutions. Genom att erbjuda en integrerad lösning som täcker både åtkomstkontroll och resursbokning adresserar de två företagen de växande behoven inom dagens dynamiska arbetsmiljö.

Salto är en av de ledande globala leverantörerna av passerlösningar och en del av SALTO WECOSYSTEM.
Vi utvecklar banbrytande teknik för tillträde till anläggningar, identitetshantering och elektronisk låsning som säkerställer sömlösa, tillförlitliga och säkra upplevelser.
Genom nära kundrelationer och innovativa lösningar skapar vårt globala team av experter tidlösa och meningsfulla produkter som har en positiv inverkan på människor och planeten.